Koof pop up soep en salade bar

Biet-025-2

Ik ben in hart en nieren een echte Utrecht-fan. Opgroeiend in Wijk bij Duurstede was Utrecht de eerste stad waar ik uit ging; tequila drinken bij Mad Mick (kent u hem nog?), (punk)bandjes kijken in de EKKO en de daghap eten bij cafe België. Ik ging studeren aan de HKU en op kamers aan de Jutfaseweg. Nu woon ik alweer zo’n 15 jaar in Utrecht en ik blijf er nog wel even hangen ook. Geen kwaad woord over Utrecht dus. Nou ja, eentje dan… Op culinair gebied gebeurt er zo weinig leuks. En als (ja, ik ga het woord gebruiken) foodie is dat toch wel erg jammer. Er zijn natuurlijk wel een aantal supertoffe initiatieven, maar naar mijn idee echt te weinig. Dus als er dan een leuk nieuw concept wordt gestart moeten we dat zeker steunen! Daarom gaat vandaag mijn blog over (formely know as Biet) Koof in de Nobelstraat.

Koof is een pop-up store waar je super lekkere winterse salades en soepen kunt krijgen. In het pand zit ’s zomers een ijssalon maar omdat niemand in de wintermaanden ijs eet, stond de zaak dus maanden leeg. Daar brachten Sijmen, Zelda, Sofia, Janneke en Marieke verandering in. Hun motto: Utrecht gezond de winter door helpen. Gezond, maar bovenal lekker. Ze koken met de seizoenen mee en gebruiken veel lokale producten. Je kunt al het lekkers meenemen en thuis opeten, maar je kunt het ook lekker ter plekke oppeuzelen onder het genot van een kop thee. En wat ook leuk is, bijna de hele inrichting is te koop! Winkelen en eten tegelijk, wie wil dat nou niet? De quinoa- en linzensalade zijn in ieder geval goddelijk en ik ga binnenkort zeker terug voor de quiche met schorseneren. Zie je hopelijk daar!

Biet06

Getagged , , , , , , , ,

One thought on “Koof pop up soep en salade bar

  1. marijke van Exser schreef:

    Biet heet nu Koof en wat een aanwinst in Utrecht

Geef een reactie

